Bij LTC Berg mogelijkheden genoeg voor de jeugd

LTC Berg vindt het belangrijk dat de jeugd veel plezier beleeft aan de tennissport. Hierbij vinden wij het van belang dat elk jeugdlid vorderingen maakt in de tennissport. Om deze doelstellingen te realiseren vinden wij het essentieel dat elk jeugdlid training heeft en zo snel als mogelijk competitie gaat spelen. Bovendien is het van belang dat uw kind regelmatig met een tennismaatje naar de baan komt om te oefenen. Je mag met één van je ouders, ook al zijn zij géén lid, een uurtje komen tennissen. Ook hebben wij een oefenmuur waar veel door de jeugd gebruik van gemaakt kan/mag worden. Soms worden er toernooien georganiseerd, en deelname hiervan is uiteraard belangrijk. Mogelijkheden genoeg bij LTC Berg om te groeien in de tennissport.

De KNLTB heeft voor jongere tennissers de competitie aangepast, in de vorm van kleinere velden, zachtere ballen, een andere puntentelling etc. De KNLTB kent de rode, oranje en groene competitie. Verder de juniorencompetitie11 t/m 14 jaar en juniorencompetitie en 13 t/m 17 jaar. Uiteraard geeft de trainer aan wanneer uw kind toe is aan de competitie en ook in welke competitievorm uw kind past. Door deel te nemen aan de competitie krijgt uw kind meer spelervaringen, de kwaliteit van zijn/haar tennissport wordt hierdoor verbeterd. Dit levert veel positieve tenniservaringen op, waardoor uw kind nog meer gaat groeien in de sport.

Verenigingscontributie en kosten trainingen

Bij onze vereniging kennen wij een combinatie van contributie met trainingen.
De contributie voor het jeugdlidmaatschap 2023 bedraagt € 30,--,  deze wordt door de penningmeester van LTC Berg in rekening gebracht.
De kosten voor de 15 tennistrainingen bedragen circa € 120,--/€140,-- en worden derhalve door de tennisschool bij u in rekening gebracht.
Het lidmaatschap (voor de jeugd) en de tennislessen zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Elk jeugdlid is verplicht om lessen te nemen, de kosten hiervan worden rechtstreek door u verrekend aan de tennisschool.

Trainingen
Vanaf het seizoen 2022 maken wij gebruik van de tennisschool “Tennis Roerdalen”. Zij verzorgen voor ons de tennislessen voor de jeugd en de volwassen.
Tijdens het zomerseizoen streeft de trainer naar 12 tot 15 trainingen. Voor de wintertraining gaat het om 10 tot 12 lessen De trainer deelt zoveel mogelijk de groepen in die qua niveau en leeftijd zo dicht mogelijk bij elkaar passen. Voor de start van elk seizoen krijgen de ouders van elk jeugdlid ruim van tevoren te horen op welk tijdstip en welke data en in welke groep uw kind training heeft. Ook is vooraf bekend welke data gereserveerd worden voor de inhaallessen Er wordt gecommuniceerd via een groeps Whatsapp, tijdig wordt aangegeven wanneer een les niet door kan gaan vanwege slecht weer of doordat het te warm is. Het streven is om elke groep uit 6 jeugdleden te laten bestaan.
Rogér Peters is de hoofdtrainer van LTC Berg.
In principe geeft hij alle lessen aan zowel junioren als senioren.

Namens het bestuur van LTC Berg,

Nellie van Bussel (Voorzitter JC)
Lindenlaan 3
6077 CN Sint Odiliënberg